سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، دوری گزیدن از نیرنگ است . [امام علی علیه السلام]
3  خبرهایی داغ داغ از همه چی  4

سفرهای استانی یوزارسیف و احمدی نزاد (پنج شنبه 87/11/3 :: ساعت 10:42 صبح )
اعتراض اصلاح طلبان به سفرهای استانی یوزارسیف!
این در حالی است که عوامل تولید و کارگردان این سریال بارها اعلام کرده اند که فیلمنامه سریال یوسف پیامبر قبل از سال 81 به صداوسیما ارائه شد و فیلمبرداری آن نیز قبل از سال 84 به پایان رسید و بدیهی است که در آن زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد و سفرهای استانی وی آغاز نشده بود.
با اینکه ارسال پیامکهای تخریبی سازمان یافته علیه مسئولان دولتی در هفته های اخیر کاهش چشمگیری داشته است، اما سریال یوسف پیامبر یکی از برنامه هایی است که تقریباً پس از اتمام هر قسمت آن پیامکهای سازمان یافته ای برای کاربران اپراتورهای تلفن همراه ارسال می گردد.
 
با این وجود داستان چند قسمت اخیر این سریال و نیز سابقه پیامکهای تخریبی، موجب شده تا تقریبا اکثر ایرانیها با دیدن این سریال به دنبال پیدا کردن شباهتهای مدیریتی احمدی نژاد و یوزارسیف باشند.
 
اما این اقدام برخلاف ارسال سازمانی پیامکهای تمسخرآمیز، مورد اعتراض شدید رقبای سیاسی دولت نهم قرار گرفته است، تا جایی که برخی از رسانه های رقیب با هجمه علیه کارگردان این سریال سعی در القاء سفارشی ساختن سریال یوسف پیامبر به نفع شخص احمدی نژاد را دارند. 
 
این در حالی است که عوامل تولید و کارگردان این سریال بارها اعلام کرده اند که فیلمنامه سریال یوسف پیامبر قبل از سال 81 به صداوسیما ارائه شد و فیلمبرداری آن نیز قبل از سال 84 به پایان رسید و بدیهی است که در آن زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد و سفرهای استانی وی آغاز نشده بود.
 
در همین رابطه یکی از سایتهای اصلاح طلب در بخشی از تحلیل اعتراضی خود با اتهام سفارشی ساختن این سریال آورده است:
 
چرا حدود سه قسمت از این سریال صرفاً به نحوه کنترل تولید و انبارکردن گندم پرداخته شده است؟ آیا در این مقطع اتفاقات دیگری برای پیامبر عظیم الهی نیفتاد؟ چرا درباره نحوه ارتباط مردم با معابد «آنخ‌مائو» تحلیل مناسبی وجود ندارد؟ آیا این تشبیه فقط درباره «یوزارسیف» اعمال شده یا هدف کارگردان در معبد «آمون» و پادشاه «آمن‌هوتب» (آخن‌اتون) هم محقق شده است؟ در این صورت چگونه چنین تشابهاتی در فضای کلی امروز قابل قیاس هستند؟  
 
در قسمت اخیر سریال، سازندگان این برنامه سکانس‌هایی ساخته‌اند که این‌گونه جلوه می‌کند که حتی ارتباط غیرکلامی «یوزارسیف» با مردم و مسئولان حکومت نسبت به اوایل سریال تفاوت کرده است. مثلا وقتی «یوزارسیف» در جمع خانواده‌ای کشاورز ظاهر می‌شود، آنها او را نمی‌شناسند و با او مشغول صحبت می‌شوند و زمانی که پیامبر از جمع آنها خارج می‌شود، نوعی سوال در روایت فیلم به وجود می‌آید که این کدام مسئول حکومتی است که با کشاورزان هم‌صحبت و هم‌غذا می‌شود و یوزارسیف در سوال نهایی آنها خود را با لبخندی معرفی می‌کند! 

 
این سایت در ادامه آورده است:
 
هرچند سلحشور، شایعه ساخت سفارشی سریال حضرت یوسف(ع) را تکذیب کرده است اما باید پاسخ بدهد که تغییر روایتگری این سریال در طول حرکت بازیگران ناشی از چیست؟ این که بگوییم مخاطب فیلم آزاد است برداشت خود را داشته باشد صحیح ولی ما چه لوکیشنی را در تلویزیون آفریده‌ایم که برداشت‌های خاص بعد از دیدن 20-30 قسمت آغاز می‌شود و اینگونه می‌شود که شخصیت انبیاء با انسان‌های امروزی مقایسه شوند.

 
هر چند که به نظر می رسد مقایسه افراطی نبی خداوند با انسانهای غیر معصوم فعل صحیحی نباشد اما سیاه نمایی و خلأ نقدهای منصفانه و واقع بینانه نیز در برخی رسانه ها احساس می شود

¤ نویسنده: احمدی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

»» منوها
[ RSS ]
[خانه]
[درباره من]
[ارتباط با من]
[پارسی بلاگ]
بازدید امروز: 114
بازدید دیروز: 979
مجموع بازدیدها: 366078
 

»» درباره خودم
 

»»فهرست موضوعی یادداشت ها
 

»» آرشیو نوشته های قبلی
 

»» لوگوی خودم

 

»» اشتراک در وبلاک
 
 

»» دوستان من